رفتن به محتوای اصلی
۱ مرداد, ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۳

تاریخچه دانشگاه علمی کاربردی

مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم در سال 1382 تأسیس گردید. این مرکز در راستای ارتقاء فرهنگ اشتغال و کارآفرینی و مطابق رویکرد سند چشم انداز اقدام به جذب دانشجو در حوزه های فرهنگی خدماتی و کاربردی نموده است تا با حضور اساتید مجرب و تلاش و پیگیری و همکاری مدیریت و کارکنان به سوی دوران طلایی گام بر دارد.
به منظور رفع نیازهای تخصصی شهرداری قم به نیروهای کارآمد،توانمند و متخصص در زمینه مأموریت های خود در سال 1382 موفق به اخذ مجوز برگزاری دوره های آموزشی علمی کاربردی از کمیته تخصصی علمی-کاربردی شورای گسترش آموزش عالی به استناد آیین نامه صدور مجوز دوره های علمی-کاربردی مصوب 12/12/1385 شورای گسترش آموزش عالی گردید.

این مرکز از نیمسال اول سال تحصیلی83-82 اقدام به پذیرش دانشجو نموده و در حال حاضر با پذیرش دانشجو در رشته های معماری طراحی محیط داخلی، حقوق ثبتی، امور اداری، اطفای حریق شهری، گردشگری و تربیت مربی آموزشهای شهروندی در مقطع کاردانی و رشته های معماری داخلی، حقوق ثبت اسناد و املاک،حفاظت و پیشگیری از حریق و حوادث، مدیریت امور اداری و منابع انسانی، مدیریت امور دفتری،مدیریت گردشگری ، مدیریت آموزشهای شهروندی در مقطع کارشناسی در حال فعالیت می باشد. تدریس مدرسان در مرکز بر اساس رشته تخصصی و با اخذ کد تدریس از دانشگاه جامع علمی کاربردی بصورت حق التدریس بوده و حق الزحمه آنها بر اساس دستورالعمل ادره از طرف دانشگاه جامع علمی کاربردی در هر سال تحصیلی محاسبه و پرداخت می گردد.

مرکز علمی کاربردی شهرداری قم دارای دو معاونت آموزش و پژوهش و پشتیبانی و واحدهای امور مالی، امور دانشجویی فرهنگی و واحد فناوری اطلاعات بوده و شورای آموزش، شورای پژوهش، شورای تعامل، شورای حل اختلاف، دفتر کارآفرینی و اشتغالزایی، مرکز نوآوری گردشگری، انجمن های علمی و بسیج دانشجوئی از بخشهای فعال مرکز می باشد.
 


https://qom.ir/lhND